Yeni Nesil ‘Evcilik’: Mobilya Satın Alma Kararını Tetikleyen Sosyal Alışkanlıklar
Yeni nesil sosyal alışkanlıkların mobilya seçimlerine nasıl yön verdiğini merak ediyorsanız, Bellona ile bu içerikte sorularınıza yanıt bulabilirsiniz!
Mobilya satın alma sürecini etkileyen birçok durum söz konusu. Geçmişten günümüze kadar değişen bu etkenler, günden güne insanların mobilya seçimlerini ve tercihlerini de değiştirmekte. Hızla değişen ve gelişen mobilya sektöründe, artık satın alma kararı sosyal alışkanlıklara göre veriliyor. Peki bu durum, mobilya seçimlerini nasıl etkiliyor?
Bellona editör ekibi olarak, sizlere bu faydalı içeriğimizde yeni nesil evciliğin ne olduğunu aktarıyoruz. Mobilya satın alma kararını ve sürecini etkileyen sosyal alışkanlıkları bir araya getirdiğimiz bu içerikte, kendi hayatınızdan kesitler bulabilirsiniz. Sizi alışverişe yönlendiren sosyal etkenlerin neler olduğunu öğrenmek için içeriğimize göz atmaya başlayın!
Çalışma Masası: Verimli çalışma saatleri için şık ve ergonomik çalışma masaları sizi bekliyor! Keşfediniz.
Mobilya Satın Alma Sürecini Tetikleyen 13 Sosyal Alışkanlık
- Sosyal Medya İlhamı
- Moda Algısı
- Misafir Kültürü
- Evden Çalışma Düzeni
- Hızlı Tüketim
- Tanınmış Kişilerin Etkisi
- Küçük Evde Yaşama
- Eve Bağlanma Hissi
- Evcil Hayvan Sahiplenme
- Kiracı Olma
- Arkadaş Önerileri
- Aile Düzeni
- İçerik Üretme Rutini
1) Sosyal Medya İlhamı
Sosyal medya ve sosyal medyada öne çıkan trendler, son dönemlerde mobilya alışverişini etkilemeye devam ediyor. Moda olan bir ürünün reklamlarda çıkması, çok sevilen kişiler tarafından kullanılması, sosyal medyada izlenen videoların oluşturduğu algı ile insanlar, mobilya almaya teşvik ediliyor.
Örneğin çok sevilen bir dizide kullanılan köşe koltuk bazen yılın mobilyası olarak tanıtılabiliyor. Öncesi ve sonrası oda dönüşüm videoları da sosyal medyadan gelen ilhamla, mobilya alışverişini yönlendiriyor.
2) Moda Algısı
Mobilya ve dekorasyon dünyasında gündeme gelen renk paletleri, kumaş modelleri, mobilya modelleri, mobilya satın alma kararında oldukça önemli. Evde mobilya yenilemek ve yeniden eşya almak isteyenler, son dönemlerin trend seçimlerine yönelmeyi tercih ediyor.
Özellikle de modası hiç geçmeyen nötr renk tonları ve minimal desenler ile evin her odası için kullanışlı, zevkli seçimler yapılabiliyor.
3) Misafir Kültürü
Bayram sofraları, yılbaşı kutlamaları, nişan ve düğün öncesi davetler gibi özel günlere sık sık hazırlık yapılan evlerde, mobilya seçimleri daha çok kişiye hitap edecek şekilde gerçekleşir. Estetiğin öne çıkması kadar fonksiyonellik de önemsenir.
Yatak olabilen kanepe modelleri, katlanabilir sandalye çeşitleri ile oturma odası ve balkon gibi alanlara daha kolay mobilya seçilir. Misafir trafiğinin yoğun olduğu evlerde, kullanışlı mobilyaları daha sık görmek mümkündür.
4) Evden Çalışma Düzeni
Pandemiden sonra daha çok gündeme gelen evden çalışma sistemi, evdeki mobilyaların seçimini de etkilemektedir. Evde çalışma ortamı oluşturmak için sırt ve bel ağrısını önleyen rahat çalışma sandalyesi modelleri tercih edilirken, çalışma eşyalarını düzenlemek için ergonomik bir masa kullanılır.
Bu seçimler, yine son dönemlerde adını sıkça duyacağınız yeni nesil evcilik çizgileri içinde gerçekleşir. Ev ve iş temposunu bir arada yürütmek isteyenler, uzun ömürlü ve kullanışlı mobilyaları kullanmak için, kaliteli seçimler yapar.

5) Hızlı Tüketim
Yeni nesil mobilya seçimlerinde, pek çok kişi mobilya alışverişine yatırım olarak bakmıyor. Sıkılma durumunda bir yenisi ile değiştirme ilkesi öne çıkmaya başlıyor. Mobilyaların malzemesine, renk ve doku seçimlerine, sünger ve kumaş kalitesine önem vermeyen birçok kesim mevcut. Bu alışveriş süreci ise, kısa süre sonra yeni bir mobilya ihtiyacına yol açıyor.
Bellona mobilyaları arasından seçim yapan kullanıcılar ise uzun ömürlü, dayanıklı ve fonksiyonel mobilya kullanmanın avantajlarını seneler boyu hissedebiliyor! Bellona, hızlı tüketimin değil uzun ömürlü, kaliteli ve fonksiyonel mobilya kullanımının yanında yer alarak kullanıcılar için en iyi ürünleri sunmaya devam ediyor!
6) Tanınmış Kişilerin Etkisi
Ünlülerin ve influencerların mobilya tanıtımları, mobilya satın alma kararını büyük oranda etkiliyor. Sosyal medya hesaplarında, evine dair fotoğraf ve video paylaşan kişilerin oluşturduğu etkileşim ile birçok mobilya modeline gerçek görselle ulaşmak mümkün. Şık görünen bir orta sehpa modelini tanınmış kişinin ev dekorasyonunda gördüğünüzde, mobilyayı satın almak için daha hızlı karar verebilirsiniz.
Önünüzde gerçek görselle desteklenmiş bir ürün gördüğünüzde, mobilyaya olan ilginiz daha da artacaktır. Bu durum da yeni nesil evciliğin kriterlerindendir.
7) Küçük Evde Yaşama
Mobilya satın alma kararını etkileyen sosyal durumlardan bir diğeri de küçük evde yaşama düzenidir. Küçük ve dar evlerde yaşayanlar, daha kompakt çözümler sunan mobilyaları tercih eder. Minimal ve modern görünen koltuklar, iç hacmi geniş dolap ve şifonyer gibi ürünleri tercih ederek ev dekorasyonunu tamamlar.
Pratik mobilya çözümü bulmak için zarif tasarımlı, az yer kaplayan mobilyalar seçilir. Küçük evleri daha kullanışlı hale getirmek için, çok amaçlı mobilyaların kullanımı yaygınlaşmaktadır.
8) Eve Bağlanma Hissi
Son yıllarda, insanlar evde daha çok zaman geçirme isteğinde olduğundan, ev içinde kullanışlı ve şık görünen mobilyaların seçimi dikkat çekiyor. Eve bağlanma hissi, mobilya seçimlerini yönlendiriyor.
Örneğin gün içinde rahat oturma konforu sunan bir berjer ile oturma odası dizayn edilirken, dinlenme köşelerine eşlik eden fonksiyonel bir kitaplık tercih edilebiliyor. Evi ve evde yaşayan kişileri düşünerek satın alınan mobilyalar, konforu ve estetiği bir arada sunmaya devam ediyor.

9) Evcil Hayvan Sahiplenme
Evcil hayvanlara evinde yer açan kişilerin sayısı günden güne çoğaldığı için, mobilya satın alma sürecinde evcil hayvan dostu ürünler öne çıkıyor. Tırmalanmaya dayanıklı kumaşlar, kolay temizlenen yüzeyler ve patilere uygun ergonomik çözümler, mobilya seçimlerinde aranılan özelliklerden oluyor.
Kedi ve köpek tüylerini kolayca temizlemek için koltuk, sandalye seçiliyor. Bu süreçte, mobilya modeline karar verirken evdeki evcil hayvanların sayısı ve cinsi de önemli oluyor.
10) Kiracı Olma
Yaşanılan evde kiracı olma durumu, mobilya seçimlerinde oldukça önemli. Taşınma durumlarına karşı, kolayca demonte edilebilen eşyaların seçilmesi, kullanıcı için ciddi bir karar sürecini oluşturuyor. Portatif ve kolay montajlanan ürünler, satın alma sürecinde öne çıkmaktadır.
Mobilya satın alan kiracılar, yaşadığı evin genişliğine, oda sayısına göre seçimler yapmakta. Kiracı olarak yaşayan kullanıcılar, yaşadığı eve hitap eden mobilyaları seçmek için hem maddi hem de estetik açıdan uygun mobilyaları tercih ediyor.
11) Arkadaş Önerileri
Mobilya satın alma kararını tetikleyen sosyal alışkanlıklardan bir diğeri de arkadaş önerileridir. Bir arkadaşınızın evine gittiğinizde, kullandığı mobilyayı yerinde görüp çok beğenebilirsiniz. Nereden aldığını, memnun kalma durumunu sorduktan sonra, siz de kendi eviniz için satın alabilirsiniz.
Arkadaş önerisi ve memnuniyeti, mobilya seçimlerini etkilemektedir. Özellikle de mutfak ve ev mobilyaları seçiminde, güvendiğiniz çevreden fikir ve öneri alarak kendi tarzınıza uygun seçimler yapabilirsiniz.
12) Aile Düzeni
Bir evi dizayn ve dekore etmek için, aile düzenine göre mobilyalar seçilir. Bu sosyal alışkanlık, evde yaşayan kişi sayısına göre belirlenir. Örneğin tek yaşamak veya kalabalık bir ailede yaşamak, mobilya sayısını ve modelini etkiler.
Evdeki çocuklar için çocuk odası mobilyası seçilirken, yaşlı ve yetişkinler için konforlu oturma ve yatak odası mobilyaları öne çıkar. Aile düzeni, mobilya satın alma kararını tetiklemektedir.
13) İçerik Üretme Rutini
Sosyal medya hesaplarında düzenli olarak içerik üreten kişiler, videolarında ve görsellerinde öne çıkmak için, daha özenli mobilyalar kullanılır. Dönemin trend renklerine uygun kumaşlar seçmek, stil sahibi desenleri kullanmak, içerik üreten kişilerin mobilya seçiminde dikkat ettiği kriterler arasındadır.
Bu tür mobilya seçimlerinde, satın alınan mobilyalar eşya yatırımı olduğu kadar görsel bir yatırım olarak da kullanılır. Dikkat çeken ve merak uyandıran mobilyaların kullanımı, başka kişilerin mobilya seçimlerine de dolaylı yoldan yön verir.

- Yeni Nesil ‘Evcilik’: Mobilya Satın Alma Kararını Tetikleyen Sosyal Alışkanlıklar >
- Tahtakurusu Nedir? Tahtakurusu Yok Etmenin Tüyoları >
- Evlilik Öncesi Çiftlerin Birbirine Sorması Gereken Sorular >
- Eksiksiz ve En Detaylı Gelin Çeyiz Listesi! Mutlaka Alınması Gerekenler >
- Antoryum Çiçeği Bakımı: Sağlıklı ve Canlı Bir Bitki İçin Bilmeniz Gerekenler >
- Evde Karınca Nasıl Yok Edilir? Pratik ve Etkili Yöntemler >
- Mobilya Seçiminde Renklerin Önemi ve Uyumuna Dair Önemli Tüyolar >
- Dağınıklığı Önleyecek Ev ve Mobilya Düzenleme Yöntemleri >
- Masa Düzeni Ne Demek, Masa Düzeni Nasıl Yapılır? >
- Dar ve Küçük Balkonu Olanlar İçin 10 Harika Dekorasyon Fikri >
